КЗВО "Луцький педагогічний коледж" Волинської обласної ради
  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти

Кафедра педагогіки та психології

ІСТОРІЯ СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТКУ:

ШЛЯХ ВІД ПРЕДМЕТНОЇ СЕКЦІЇ ДО КАФЕДРИ


1964 р.Створення секції педагогіки і психології (керівник секції – О. П. Кутова (1964–1965)).

1966 р.Утворення секції педагогіки, психології і фізичного виховання (керівник – О. П. Кутова (1966–1976)).

1977 р. Початок роботи предметної комісії дошкільної педагогіки і психології (голова комісії – В. С. Федорчук (1977–1979). Створення предметної комісії шкільної педагогіки і психології(голови комісії: О. П. Кутова (1977), Т. О. Гарасимюк (1979)).

1979 р. Інтеграція предметної комісії шкільної педагогіки, психології з предметами образотворчого мистецтва і ручної праці (голова комісії – Т. О. Гарасимюк (1979)).

1980 р. Доукомплектування предметної комісії дошкільної педагогіки, психології профільними методиками (голови комісії: В. С. Федорчук (1980–1994), Г. В. Романенко (1995–1998), С. І. Малиновська (1999–2003)). Функціонування предметної комісії шкільної педагогіки і психології (створена в 1977 р., в 1979 р. – об’єднана з предметами образотворчого мистецтва і ручної праці) (голови комісії: Т. О. Гарасимюк (1980), Ж. В. Касьяненко (1981), Н. О. Музика (Денис) (1982–1983), В. А. Никитюк (Савчук) (1984–1990), А. В. Тарасюк (1991–2003)).

18 травня 1999 р. Перший захист дисертації на здобуття кандидата психологічних наук викладача О. С. Хлівної.

15 жовтня 1999 р. Перший захист дисертації на здобуття кандидата педагогічних наук викладача П. М. Бойчука.

28 серпня 2003 р. Об’єднання предметних комісій шкільної педагогіки і психології та дошкільної педагогіки, психології та методик у циклову комісію викладачів шкільної та дошкільної педагогіки, психології та окремих методик (голови: А. В. Тарасюк (2003–2009); доктор пед. наук, професор А. С. Нісімчук (2009–2013)).

4 березня 2013 р. Утворення кафедри психолого-педагогічних дисциплін (завідувачі кафедри: к.пед.н. О. А. Гузенко (2013–2015), к.пед.н. Н. В. Борбич (2015–2017), С. С. Марчук (з вересня 2017 року).

1 вересня 2018 р. Реорганізація кафедри психолого-педагогічних дисциплін у кафедру педагогіки, психології та окремих методик (приєднання викладачів циклової комісії трудового навчання та образотворчого мистецтва; виокремлення викладачів дошкільної педагогіки, психології та методик дошкільного виховання в окрему кафедру дошкільної освіти).

1 січня 2021 року – кафедра педагогіки та психології КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради (завідувач – С. С. Марчук).

 КОНЦЕПЦІЯ ДІЯЛЬНОСТІ КАФЕДРИ


Кафедра здійснює свою роботу відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», Статуту Коледжу, Положення про організацію освітнього процесу в Коледжі, Положення про кафедру педагогіки та психології Коледжу, інших документів чинного законодавства у сфері вищої освіти.

Кафедра педагогіки та психології – одна з провідних у коледжі. Вона концентрує у собі не лише науковий потенціал, а й самобутні педагогічні надбання і традиції, зберігаючи та примножуючи кращий педагогічний досвід. Колектив кафедри працює над проблемою формування у майбутніх учителів психолого-педагогічної компетентності на засадах гуманізму, науковості та академічної доброчесності.

Освітній процес на кафедрі забезпечують десять науково-педагогічних працівників: сім кандидатів педагогічних наук, один кандидат психологічних наук, один кандидат економічних наук, чотири доценти, два професори, один аспірант.

СКЛАД КАФЕДРИ


Сергій МАРЧУК – завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, старший викладач, викладач-методист

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Ідеї фізичного виховання школярів у педагогічній спадщині К. Д. Ушинського», 2016 рік, спеціальність 13.00.01 – «Загальна педагогіка та історія педагогіки».

Навчальні дисципліни: «Історія педагогіки», «Педагогіка. Історія педагогіки», «Вступ до спеціальності», «Педагогіка загальна».

Основні науково-методичні праці: «Збірник тестових завдань з педагогіки» (2007), «Технологія вивчення історії української школи і педагогіки в педагогічному коледжі» (2009), «Практикум з історії педагогіки» (2011), «Технологія узагальнення історичних аспектів освіти» (2011), «Практикум з педагогіки» (2014), «Робочий зошит з педагогіки» (2020) та ін.

Електронна пошта: Marchuk_Serhiy_Step_2701@ukr.net

Петро БОЙЧУК – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри, заслужений працівник освіти України, викладач-методист, ректор КЗВО «Луцький педагогічний коледж» Волинської обласної ради

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Економічне виховання студентів педагогічних училищ», 2000 рік, спеціальність 13.00.01 – «Теорія та історія педагогіки».

Навчальні дисципліни: «Організація та управління в початковій школі», «Психологія».

Основні науково-методичні праці: «Технологія виховного процесу в педагогічному коледжі» (2011), «Технологія технічної та економічної освіти» (2011), «Інноваційні технології педагогічної освіти» (2013), «Технологія професійної освіти» (2013), «Збірник тестових завдань з педагогіки (для абітурієнтів)» (2020).

Електронна пошта: lpk@ua.fm

 

Наталія БОРБИЧ – кандидат педагогічних наук, викладач-методист, проректор із навчальної роботи

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів»,2013 рік, спеціальність 13.00.05 – «Соціальна педагогіка».

Навчальні дисципліни: «Соціальна педагогіка».

Основні науково-методичні праці: «Технологія бакалаврської підготовки: дидактичний аспект» (2010), «Соціальна компетентність як складова професійної готовності майбутнього вчителя» (2013), «Технологія організації відпочинку і оздоровлення дітей в сучасному дитячому оздоровчому закладі (практичний аспект) (2016), «Технологія організації відпочинку і оздоровлення дітей в сучасному дитячому оздоровчому закладі» (2018), «Щоденник студента-практиканта з літньої педагогічної практики» (2018), «Формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів» (2019).

Електронна пошта: nataliya.vit.b@gmail.com

Ольга ШЕВЧУК – кандидат психологічних наук, викладач вищої категорії

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Психологічні засоби реорганізації травматичної пам’яті особистості», 2015 рік, спеціальність 19.00.01 – «Загальна психологія, історія психології».

Навчальні дисципліни: «Психологія (загальна, педагогічна)», «Психологія», «Основи корекційної педагогіки та психології», «Психологія фізичного виховання», «Психодіагностика та психотерапія», «Психологія педагогічна та психодіагностика».

Основні науково-методичні праці: «Язык, речь, личность в зеркале психолингвистики»: (под ред. Л. Засекиной, 2014).

Електронна пошта: olhavasylyuk@gmail.com

 

 

Ольга ФАСТ – кандидат педагогічних наук, доцент, професор кафедри, старший викладач, проректор із науково-педагогічної роботи та міжнародної співпраці

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів початкових класів у професійній підготовці»,2012 рік, спеціальність 13.00.04 – «Теорія і методика професійної освіти».

Навчальні дисципліни: «Основи науково-педагогічних досліджень», «Основи педагогічних досліджень», «Основи педагогіки зі вступом до спеціальності», «Педагогіка».

Основні науково-методичні праці: «Педагогічна самоефективність учителя початкових класів – шлях до педагогіки гуманізму (спецкурс): методичні рекомендації» (2011), «Методи математичної статистики у науково-педагогічному дослідженні» (2013),  «Академічне письмо: лінгвокультурологічний підхід» (2015).

Електронна пошта: olhafast.ua@gmail.com

Олена ПУШ – кандидат педагогічних наук, старший викладач, викладач-методист

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування мотивації учіння молодших школярів в умовах особистісно орієнтованої освіти»,2002 рік, спеціальність 13.00.09 – «Теорія навчання».

Навчальні дисципліни: «Дидактика», «Дидактико-методичні основи навчання першокласників».

Основні науково-методичні праці: «Технологія початкової освіти: дидактично-виховний аспект» (2010), «Організація науково-методичної роботи у вищих навчальних закладах» (2013), «Дидактика для майбутніх учителів початкової школи» (2014), «Щоденник педагогічної практики для студентів спеціальності 013 «Початкова освіта» заочної форми навчання (2018), «Професійно-практична підготовка студентів у сучасних умовах: стан, проблеми, потенціал розвитку» (2019).

Електронна пошта: djulaj777@gmail.com

 

Марія КОЗІГОРА –  викладач, спеціаліст другої категорії, аспірант Волинського національного університету імені Лесі Українки

 Навчальні дисципліни: «Психологія педагогічна, психодіагностика», «Профілактика булінгу в освітньому середовищі».

Наукова проблематика:«Психологічна відновлюваність дітей і підлітків в умовах тривалого травматичного стресу».

Основні науково-методичні праці: «Дидактико-методичні основи навчання першокласників» (2018), «Готовність дітей до навчання в першому класі. Методики дослідження готовності дітей до школи» (2018).

Електронна пошта: MariaKosihora1992@i.ua

 

 

Дмитро ВЛАСЮК – викладач психології, кандидат психологічних наук, доцент

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Диагностика строения когнитивних репрезентативних структур, формирующих в процес се изучения школьного курса физики»,2010 рік (нострифікація дисертації 1997 року РФ),зі спеціальності 19.00.07 –«Педагогічна і вікова психологія».

Навчальні дисципліни: «Психологія спорту», «Психологія загальна, вікова».

Основні науково-методичні праці: «Психологічні основи ефективної професійної діяльності в системі державної служби : монографія / за наук. ред. Л. Карамушки, Л. Малімон» (2011),  «Дифференционно-интеграционная теорія развития : монография / сост. и ред. Н. Чуприкова, Е. Волкова» (2014), «UKRAINA A POLSKA:problemy teoretyczne procesu s połeczno-kulturowegoi praktykak s ztałtowania dialogic znegozachowaniamłodzieży»(2016).

Електронна пошта:vlas.dm@gmail.com

 

Ірина ФАЛОВСЬКА – кандидат економічних наук, доцент, магістр психології, спеціаліст вищої категорії, старший викладач

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування системи раціонального використання матеріальних ресурсів на підшипниковому підприємстві», 2012 рік, спеціальність 06.08.04  – «Економіка підприємства».

Навчальні дисципліни: «Основи інклюзивної педагогіки», «Психологія загальна, вікова», «Основи дефектології та логопедії», «Соціальна психологія та психологія сім’ї».

Основні науково-методичні праці: «Основи підприємництва та управлінської діяльності» (2019), «Основи економічної теорії: курс лекцій» (2019).

Електронна пошта: irinafalovska@gmail.com

 

Наталія СОНЯК – викладач кафедри, кандидат педагогічних наук, старший викладач, викладач-методист

Дисертація на здобуття ступеня кандидата педагогічних наук: «Дидактичні умови формування комунікативної компетентності молодших школярів у процесі роботи з текстом», 2018 рік, спеціальність 13.00.09 – «Теорія навчання».

Навчальні дисципліни: «Педагогічні технології в початковій школі. Педагогічна майстерність», «Нові педагогічні технології в НУШ».

Основні науково-методичні праці: «Деякі аспекти роботи з текстовою інформацією у початковій школі» (2009), «Формування інформаційно-комунікативної компетентності молодшого школяра: теоретико-прикладні аспекти» (2010), «Текст як дидактичне джерело формування комунікативно-мовленнєвої компетенції молодших школярів» (2017), «Робота з текстом на уроках у початковій школі» (2018), «Патріотичне виховання молодших школярів у процесі реалізації мистецької освітньої галузі» (2020) та ін.

Електронна пошта: nlsoniak@gmail.com

 

Надія АНТОНЮК – викладач кафедри, кандидат педагогічних наук

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування у майбутніх вчителів початкових класів діалогічних умінь в процесі професійної підготовки»,2015 рік, спеціальність 13.00.04 – «Теорія та методика професійної освіти».

Навчальні дисципліни: «Фізична культура (вступ до спеціальності)»,«Історії фізичної культури».

Основні науково-методичні праці: «Дидактико-методичні основи навчання першокласників» (2017), «Практикум зі вступу до спеціальності з основами академічної доброчесності» (2021) та ін.

Електронна пошта:Nadija3009@gmail.com

 

 

Алла АХАНОВА – лаборант кафедри, викладач Луцького педагогічного фахового коледжу, спеціаліст першої категорії

Навчальні дисципліни: «Психологія», «Психологія (загальна, вікова, педагогічна)».

Основні науково-методичні праці: «Як досягти успіху» (2011), «Збірник психологічних задач із загальної психології» (2011), «Самостійна позааудиторна робота студентів з навчальної дисципліни «Дитяча практична психологія» (2017), «Вікова психологія в схемах і таблицях» (2019).

Електронна пошта: ahanova0709@gmail.com

НАУКОВІ ПУБЛІКАЦІЇ


  • Boychuck P. M, Fast O. L.Organizational Cultureand Technology-Infused Managementin Higher Education: Theoretical and Empirical Aspects Technologies and Learning Tools.2017. Vol 61. № 5. P. 219–232.
  • Boichuk P., Honcharuk V., Redko O., Dziubyshyna N., Vlasiuk O., Tiuska V., Pedagogscal Conditions for Ensuring the Formation of Information and Communication Competences of Higher Education Applicants. Systematic Reviewsin Pharmacy.Vol 11. Lssue 11. Nov-Dec 2020. P. 1130–1134.
  • Бойчук П. М. Шляхи та форми впровадження здоров’язберігаючих технологій у роботі вчителів початкових класів. Молодь та ринок. № 7. С. 58–64.
  • Бойчук П. М. Народно-педагогічні засоби загартування та зміцнення здоров’я школярів. Педагогічний часопис Волині. № 3 (10). С. 81–88.
  • Бойчук П. М., Борбич Н. В. Виховні можливості батьківського авторитету. Молодий вчений. № 12.1 (64.1). С. 17–20.
  • Борбич Н. В. Виявлення педагогічних умов реалізації процесу формування соціальної компетентності студентів педагогічних коледжів. Молодь та ринок. № 7 (150). С. 30–35.
  • Луцюк А. М. Педагогічна культура у творчій спадщині Василя Сухомлинського. Педагогічний альманах: збірник наукових праць. 2015. Вип. 26. С. 220–225.
  • Марчук С. С. Шкідливі звички молоді в контексті валеологічних ідей К. Д. Ушинського. Науковий вісник Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К. Д. Ушинського. Вип. 1 (114). Серія: Педагогіка. С. 49–53.
  • Марчук С. С., Чемерис І. В. Психолого-педагогічні умови використання фізкультхвилинок у навчально-виховному процесі початкової школи. Молодь та ринок. 2017. № 7. С. 83–88.
  • Марчук С. С. Педагогічний гурток «Дидаскал»: волинські традиції формування творчого студента коледжу. Постметодика. № 2/3. С. 52–54.
  • Гузенко О., Марчук С. Виробниче навчання студентів вищих педагогічних навчальних закладів в умовах сучасних освітніх реформ. Нова педагогічна думка. 2018. № 1 (93). С. 27–30.
  • Марчук С. С., Чемерис І. В. Формування здоров’язбережувальної компетентності особистості у педагогічній спадщині Василя Сухомлинського. Педагогічний часопис Волині. 2018. № 3 (10). C. 46–53.
  • Марчук С. С., Чемерис І. В. Гуманізм, народність та природовідповідність – визначальні принципи К. Д. Ушинського. Педагогічний часопис Волині. № 4 (11). C. 38–44.
  • Марчук С. С. Методичні засади фізичного виховання школярів у педагогічній спадщині Костянтина Ушинського. Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві. № 1 (49). С. 29–35.
  • Остапйовський О. І. Професійна ідентичність у становленні особистості. Педагогічний пошук. 2020. № 3 (107). С. 14–16.
  • Пуш О. А., Яцик Т. О., Замелюк М. І. Нова українська школа: інформаційно-комунікативні технології в умовах карантину. Наукові записки. Серія Педагогічні науки. 2020. Вип. 191. С. 135–138.
  • Фаст О. Л. Ефективність наукового керівництва як чинник забезпечення якості докторської освіти: європейський контекст. Молодь і ринок. № 1 (156). С. 42–48.
  • Фаст О. Л., Хомярчук А. П. Організаційно-педагогічні аспекти підготовки майбутніх учителів початкової школи до гурткової роботи з українознавства. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Вип. 70. С. 167–171.
  • Фаст О. Л. Тенденції інноваційного розвитку докторської освіти у Європейському просторі вищої освіти. Педагогічні науки. Вип. 92.С. 96–102.
  • Фаст О. Л. Партисипативний супровід формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів початкових класів. Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах: зб. наук. пр. Вип. 68. С. 202–207.
  • Фаст О. Л. Методологічні орієнтири формування педагогічної самоефективності майбутніх учителів у контексті викликів освітньої реформи. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології. 2018. № 8 (82). С. 251–
  • Шевчук О. П. Теорії особистості диспозиційного напрямку: порівняльний аналіз теоретичних конструктів та діагностичних засобів. Психологічні перспективи. Вип. 34. Луцьк. 2019. С. 249–260.
  • Шевчук О. П. Зв’язок відмінностей в очікуваннях щодо рольової взаємодії в сім’ї і ступеня задоволеності шлюбом. Теорія і практика сучасної психології. № 2. С. 90–94.

НАУКОВО-ПРАКТИЧНІ ЗАХОДИ, ОРГАНІЗАТОРОМ ЯКИХ Є КАФЕДРА


  • Всеукраїнська науково-практична студентська конференція «Волинська весна: перші паростки науки» (з 2017 року).
  • Педагогічні читання «Серце, віддане дітям», присвячені творчості Василя Сухомлинського (з 2016 року).
  • Педагогічні читання «Актуальні ідеї К. Д. Ушинського в контексті навчання й виховання української молоді» (з 2016 року).
  • Студентська олімпіада з педагогіки та психології (з 2002 року).
  • Конкурс «Кращий студент Луцького педагогічного коледжу» (2013 року).
  • Всеукраїнська науково-практична конференція «Вектор пошуку в сучасному освітньому просторі» (з 2016 року).

Викладачі кафедри щорічно беруть участь у конкурсі професійної майстерності серед педагогічних працівників технікумів і коледжів «Педагогічний ОСКАР», що проводиться з ініціативи Національної академії педагогічних наук України.

При кафедрі з 2016 року діє студентський науковий гурток «Дидаскал» (керівники С. Марчук, Н. Антонюк). Основними напрямками роботи гуртка є: прийняття присяги вчителя-гуманіста, вивчення творчої спадщини видатних зарубіжних та вітчизняних педагогів, оволодіння навичками особистісно-гуманістичного спілкування, вивчення та використання традицій української народної педагогіки, інсценізація уривків праць відомих педагогів, постановка звичаїв народного педагогічного досвіду, організація творчих поїздок в історичні навчальні заклади України.

Пріоритетними засадами кафедри є гуманізм; демократизм; зв’язок із світовою та національною історією, культурою, традиціями; академічна доброчесність; виховання патріотизму, поваги до освітньо-культурних цінностей українського народу; формування культури здорового способу життя, дбайливого ставлення до довкілля; інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір.

         Перспективи розвитку кафедри:

         – посилення науково-педагогічного потенціалу кафедри кандидатами та докторами наук, доцентами та професорами;

         – ініціювання створення профільних педагогічних класів у ліцеях м. Луцька та Волинської обл.;

         – відкриття нової спеціалізації «сімейний педагог» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності 013 Початкова освіта та ін.

План роботи на 2022-2023 н.р.
Звіт кафедри за І семестр 2022-2023 н.р.

Контакти

Адреса: пр. Волі, 36, м. Луцьк
Волинська область, 43010

Ректор: (0332) 77-06-59
E-mail: lpk@ua.fm
lpc@lpc.ukr.education

Категорії

  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти

Графік роботи

Понеділок – п’ятниця: 8.00 – 17.00.

КЗВО «Луцький педагогічний коледж»
Волинської обласної ради
Всі права захищені © 2017.

Facebook
YouTube
Instagram
  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти
КЗВО "Луцький педагогічний коледж" Волинської обласної ради