Соціально-психологічний практикум
Соціально-психологічна служба працює для всіх, хто потребує реальної допомоги – людського розуміння, дружньої підтримки, поради фахівця, набуття спеціалізованих знань, умінь та навичок
Професійні дії соціально-психологічної служби реалізуються в таких основних видах діяльності.
Діагностика: соціальне і психолого-педагогічне обстеження всіх учасників навчального процесу; моніторинг змісту та умов індивідуального розвитку дітей та підлітків, визначення причин, що утруднюють розвиток та навчання.
Профілактика: систематична робота, спрямована на попередження відхилень у розвитку особистості, профілактику виникнення конфліктів та проблем у міжособистісних стосунках тощо.
Психологічна експертиза: визначення психічних якостей, здібностей та перспектив розвитку особистості, структури та змісту спілкування в колективі у відповідь на запити різних органів управління системи освіти, оцінка психолого-педагогічної ефективності нових технологій навчання та виховання тощо.
Психологічна прогностика: проектування змісту та напрямків індивідуального розвитку студента, визначення тенденцій розвитку групи, міжгрупових процесів, освітньої ситуації в цілому, участь у плануванні освітньої політики тощо.
Консультативно-методична допомога всім учасникам навчально-виховного процесу з питань навчання та виховання, розвитку дітей та допомога органам державного управління освіти в оцінці професійної придатності педагогічних та управлінських кадрів.
Психолого-педагогічна корекція: здійснення психолого-педагогічних заходів для усунення відхилень в індивідуальному розвитку та поведінці, у міжособистісних та міжгрупових взаєминах, формування адекватної життєвої перспективи, подолання різних форм девіантної поведінки тощо.
Психологічна просвіта: підвищення психологічної культури всіх учасників навчально-виховного процесу, роз’яснення змісту, завдань психологічної служби тощо.
Соціально-психологічна реабілітація: надання психолого-педагогічної допомоги учасникам навчально-виховного процесу, які перебувають у кризовій ситуації, перенесли психічні травми, стреси, тяжкі хвороби тощо з метою адаптації до нових умов.
Тренінг, як активна форма соціально-психологічного навчання, являє собою цілісну психолого-педагогічну систему, здатну допомагати людині у глибинному пізнанні нею як інших, так і самої себе, своїх умінь спілкуватись і впливати на інших. Ще одна особливість тренінгу – він вчить займати активну позицію, а засвоєння навичок відбувається в процесі переживання, емоційної оцінки, набуття особистісного досвіду поведінки, відчування, діяння.
Проблематика тренінгів, які пропонує наша служба дуже різноманітна. Їх методична складова знаходиться у фазі формування.
– Тренінг адаптації студентів до умов навчання у вищому закладі освіти (включення до соціально-психологічного простору організації)
– Тренінг особистісного зростання
– Психологічні проблеми сучасного молодого покоління
– Психологія успіху. На крок попереду
– Формування іміджу лідера
– Друзі за інтересами
– Ефективна комунікація
– Тренінг спілкування з метою розвитку комунікативної компетенції
– Тренінг «Привіт! Я – конфлікт»
– Психологічний тренінг «Як успішно скласти сесію?»