Учитель, який обирає високі цілі,
зможе вивищити своїх учнів і піднестися сам.
Цілі, вищі за нього самого,
роблять учителя оптимістом,
шукачем-романтиком,
він здатен здійснити неможливе.
Шалва Амонашвілі
Учитель, який обирає високі цілі,
зможе вивищити своїх учнів і піднестися сам.
Цілі, вищі за нього самого,
роблять учителя оптимістом,
шукачем-романтиком,
він здатен здійснити неможливе.
Шалва Амонашвілі
Соціально-психологічна служба забезпечує своєчасне і систематичне вивчення психофізичного розвитку студентів, мотивів їх поведінки і діяльності з урахуванням вікових, інтелектуальних, фізичних, статевих та інших індивідуальних особливостей, створення умов для саморозвитку та самовиховання, сприяє виконанню освітніх і виховних завдань навчального закладу.
Основною метою діяльності соціально-психологічної служби є психологічне забезпечення та підвищення ефективності педагогічного процесу, захист психічного здоров’я і соціального благополуччя всіх його учасників: студентів, педагогічних і науково-педагогічних працівників.
Стосунки у системі «викладач-студент» чи «викладач-група» можуть бути успішними тільки в тому випадку, коли зворотній зв’язок організовано вдало. Тому в структурі педагогічних умінь викладача має бути вміння давати й отримувати такий зв’язок. Повідомляючи студентам свою думку, оцінюючи їхні дії та підкріплюючи все це відповідними рухами, викладач дає їм зворотній зв’язок.
Враховуючи, головну мету освітнього процесу – забезпечення гармонійного розвитку особистості та її здібностей та аналізуючи досвід роботи попередніх років актуальними постали наступні аспекти взаємодії:
Партнерські взаємовідносини – рівноправність в спілкуванні;
Взаємна активність та відповідальність за ситуацію;
Діалогічність, наявність зворотного зв’язку.
Соціально-психологічна служба взаємодіє з учасниками освітнього процесу (студентами, батьками, викладачами) в інтерактивному режимі і пропонує різного роду форми роботи (семінари-практикуми, майстер-класи, тренінги особистісного зростання, динамічні групи).
Зусилля спрямовані на:
– розширення інформаційного поля;
– підвищення психологічної компетентності;
– особистісне зростання;
– профілактика конфліктів у спілкуванні;
– профілактика професійного вигорання;
– вирішення різного роду проблем, які виникають у контактах, діяльності, особистісному житті.
Для більш ефективної роботи викладачам пропонується взяти участь у тренінгах:
Педагогічне спілкування
Загальна характеристика педагогічного спілкування
Бар’єри педагогічного спілкування
Психологічний комфорт педагога
Психологічний клімат педагогічного колективу
Професійна компетентність педагога
Конструктивний вихід із конфлікту
Як допомогти викладачу зберегти своє здоров’я та подолати стрес
Світячи іншим – не згори сам
Будьмо здорові! (тренінгові заняття з профілактики емоційного вигорання)
Професійна спрямованість особистості педагога
Моделі педагогічної взаємодії
Характеристика педагогічних конфліктів
Стадії розвитку конфліктів
Основні способи ліквідації конфліктів
Особливості педагогічної діяльності
Характеристика педагогічних умінь
Характеристика педагогічних якостей сучасного педагога
Характеристика індивідуальних стилів діяльності педагога
Формування індивідуального стилю роботи
Фактори, що впливають на розвиток і саморозвиток педагогів