КЗВО "Луцький педагогічний коледж" Волинської обласної ради
  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти

Кафедра філології


КОНЦЕПЦІЯ КАФЕДРИ


Унікальність кафедри філології полягає в тому, що вона об’єднує у своєму складі викладачів рідномовної та іншомовної освітніх галузей, що корелює зі змістом Концепції мовної освіти в Україні,  основні акценти якої зосереджуються на вивченні української мови як засобу самопізнання й ментального зв’язку з рідним народом, та оволодінні іноземними мовами, що сприяє інтеграції сучасної молоді у світову спільноту, підвищує її професійну конкурентоспроможність.

Концептуальні засади діяльності кафедри філології ґрунтуються на ідеї розвитку науково-дослідного та педагогічного потенціалу молодого колективу відповідно до сучасних завдань підготовки висококваліфікованих фахівців-педагогів.

Кафедра здійснює свою роботу відповідно до Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», Концепції про мовну освіту в Україні, Статуту Коледжу, Положення про організацію освітнього процесу в Коледжі, Положення про кафедру філології та інших документів чинного законодавства у сфері вищої освіти.


НАУКОВО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СКЛАД ВИКЛАДАЧІВ


Освітній процес на кафедрі забезпечують 10 викладачів: 1 доктор філологічних наук, професор, 8 кандидатів наук (з них 3 доценти).

 

Микола МАРТИНЮК – завідувач кафедри філології, кандидат філологічних наук, доцент, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Своєрідність художнього втілення національної ідеї у творчості Володимира Самійленка», 2000 рік, м. Київ (Інститут літератури імені Т. Г. Шевченка НАН України), спеціальність 10.01.01 – «Українська література».

Навчальні дисципліни: «Дитяча література», «Дитяча література з методикою навчання літературного читання», «Літературні студії. Україна і світ», «Культура академічної доброчесності здобувача вищої освіти».

Основні науково-методичні праці : «Українська література в освітніх закладах І–ІІ рівнів акредитації: теоретичний мінімум.» (2019);  «Дарунок князя Данила. Сучасна література рідного краю: посібник серії «Шкільна бібліотека» для 5–7 класів закладів загальної середньої освіти» (2020).

Коло наукових інтересів: проблематика та персоналії літературного краєзнавства й української класичної літератури першої половини ХХ ст.

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0003-2651-7369

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&view

Електронна пошта : mmartynyuk@lpc.ukr.education 

                                      litmapavolyni@gmail.com

 

Петро БІЛОУС – доктор філологічних наук, професор, відмінник освіти України, професор кафедри філології.

Дисертація на здобуття ступеня доктора наук: «Паломницька проза в історії української літератури», 1998 р, м. Київ (Інститут літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України), спеціальність 10.01.01 – «Українська література».

Навчальні дисципліни: «Актуальні проблеми методики викладання української літератури в школі».

Основні науково-методичні праці : «Українська середньовічна література» (2015), «Інтерпретація літературного твору : підручник» (2017), «Технологія літературної творчості»  (2017); «Технологія літературної творчості» (2017); «Давня українська література. Пасеїстичні есеї» (2017); «Історія української літератури ХІ–XVIII ст.» (2020); «Походження української літератури» (2021).

Коло наукових інтересів: давня українська література; теорія літератури; інтерпретація літературного твору; методика викладання української літератури.

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000 0001 7487 6230

GOOGLE SCHOLAR: https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=WaNcUrEAAAAJ

Електронна пошта : pbilous@lpc.ukr.education 

bpv1953@ukr.net

 

Надія ГОРБАЧ – кандидат філологічних наук, старший викладач кафедри філології (за суміщенням), завідувач бібліотеки.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата філологічних наук «Фольклор Підляшшя: регіональна специфіка та національна ідентичність», 2010 рік, м. Київ (КНУ ім. Т. Г. Шевченка), спеціальність 10.01.07 – «Фольклористика».

Навчальні дисципліни: «Методика навчання української мови, каліграфія», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Українська мова у ділових освітніх комунікаціях».

Основні науково-методичні праці : «Дитяча література: методичні рекомендації» (2019), «Хрестоматія сучасної української літератури для дітей дошкільного та молодшого шкільного віку» (2019).

Коло наукових інтересів :  сучасні методи навчання рідної мови в початковій школі; ораторське мистецтво як складова педагогічної майстерності;

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0002-5593-6952

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=WXXdlRoAAAAJ

Електронна пошта :    nhorbach@lpc.ukr.education  

                                          nadiagorbac@gmail.com

 

Світлана  ПОДОЛЮК – кандидат філологічних наук, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист, старший викладач кафедри.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Жіночі персонажі українського весільного фольклору: етноісторична обумовленість», 2011 рік, м. Київ (КНУ ім. Т. Г. Шевченка) », спеціальність 10.01.07 – «Фольклористика».

Навчальні дисципліни: «Українська мова за професійним спрямуванням», «Українознавство з методикою викладання», «Методика навчання української мови, каліграфія», «Етнографія та фольклор України».

Основні науково-методичні праці : «Практикум з сучасної української мови : навчально-методичний посібник» (у 3-х частинах : Ч. І.  – 2017, Ч. ІІ. – 2017, Ч.ІІІ – 2016);  «Українська мова за професійним спрямуванням : навчально-методичний посібник» (Ч.І, Ч.ІІ – 2018); «Українська мова за професійним спрямуванням: навчально-методичні матеріали для організації самостійної роботи» (2018); «Українська мова за професійним спрямуванням: методичні матеріали для забезпечення контролю знань студентів заочної форми навчання» (2018); «Збірник тестових завдань з української мови» (2020).

Коло наукових інтересів : лінгвокультурологічний підхід у вивченні української мови.

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0002-7068-9195

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=WVH3crgAAAAJ

Електронна пошта : spodolyuk@lpc.ukr.education  

                                       ptaha1920@meta.ua 

 

Олена СТРЕЛЬБІЦЬКА – кандидат філологічних наук, спеціаліст вищої категорії, старший викладач кафедри.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Українські танечні пісні: регіональна специфіка та національна традиція», 2012 рік, м. Київ (КНУ імені Т. Г. Шевченка), спеціальність 10.01.07 – «Фольклористика».

Навчальні дисципліни: «Сучасна українська мова з практикумом», «Українська мова за професійним спрямуванням», «Методика навчання мовно-літературної освітньої галузі», «Основи культури і техніки мовлення».

Основні науково-методичні праці : «Практикум з сучасної української мови : навчально-методичний посібник» (у 3-х частинах : Ч. І.  – 2017, Ч. ІІ. – 2017, Ч.ІІІ – 2016);  «Українська мова за професійним спрямуванням : навчально-методичний посібник» (Ч.І – 2018, Ч.ІІ – 2018);  

Коло наукових інтересів : інноваційний підхід до вивчення української мови здобувачами вищої освіти;  формування національно-мовної особистості майбутніх педагогів; медіалінгвістичний напрям розвитку мовної освіти в Україні.  

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0003-1989-8829

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.ru/citations?view_op=list_works&hl=uk&hl

Електронна пошта :  ostreljbitsjka@lpc.ukr.education

                                        o.ostapyuk@meta.ua 

 

Алла БЛЯШЕВСЬКА – кандидат педагогічних наук, доцент, спеціаліст вищої категорії, викладач-методист.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Формування  професійних навичок  оціночної діяльності у студентів ВНЗ», 1996 рік, спеціальність 13.00.01 – теорія та історія  педагогіки.

Навчальні дисципліни: «Методика навчання іноземної мови», «Методичний практикум з іноземної мови», «Практикум  усного та писемного  мовлення», «Іноземна мова (англійська)».

Основні науково-методичні праці : «Вступний корективний курс англійської мови»(2017), «Англійська мова за професійним спрямуванням» (2018);  «Лексичні ігри на уроках англійської мови у початковій школі» (2019), «English Grammar in Exercises : навчально-методичний посібник» (2020), «Метод проектів у педагогічному коледжі» (2020).

Коло наукових інтересів: методичні  аспекти використання педагогічних  інновацій в освіті.

 Наукова бібліометрія :

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=yt0ZShgAAAAJ

Електронна пошта : ablyashevsjka@lpc.ukr.education

 

Валентина БОЙЧУК – кандидат філологічних наук, спеціаліст вищої категорії, старший викладач кафедри.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Репрезентація феномена песимізму в сучасній англійській мові», 2019 рік, спеціальність 10.02.04 – германські мови.

Навчальні дисципліни: «Практичний курс іноземної мови», «Теоретичний курс іноземної мови»,  «Іноземна мова (загальноосвітній курс)», «Країнознавство та англомовна дитяча література».

Основні науково-методичні праці : «English Lexicology : Teaching Aid for Part-time Students» (2019); «Methods of Teaching English as a Foreign Language in General Secondary School : A Compendium of Lectures» (2021); «Methods of Teaching English as a Foreign Language in General Secondary School : Glossary» (2021).

Коло наукових інтересів: методичні аспекти викладання креативного письма.

Наукова бібліометрія :

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com.ua/citations?hl=uk&user=pYZsgYQAAAAJ

Електронна пошта : vbojchuk@lpc.ukr.education 

 

Юлія СКРОБАКА – кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії, старший викладач кафедри.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата наук: «Дидактичні умови розвитку креативного мислення учнів початкових класів на уроках іноземних мов», 2018 рік, м. Тернопіль (Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка), спеціальність 13.00.09 – теорія навчання.

Навчальні дисципліни:  «Іноземна мова»,  «Теоретична граматика іноземної мови», «Країнознавство та англомовна дитяча література».

Основні науково-методичні праці : «Розвиток креативного мислення учнів початкових класів при вивченні іноземної мови» (2017); «Теоретичний курс англійської мови» (2020), «Розвиток письма як виду мовленнєвої діяльності на заняттях з англійської мови» (2020).

Коло наукових інтересів: розвиток креативного мислення студентів у процесі викладання іноземних мов.

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0001-5942-2783 

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.com/citations?hl=uk&user=bQAeaogAAAAJ

Електронна пошта : yuskrobaka@lpc.ukr.education

                                      chapiuk@ukr.net

 

Валентина ТРИНДЮК – кандидат педагогічних наук, спеціаліст вищої категорії, доцент кафедри.

Дисертація на здобуття ступеня кандидата педагогічних наук «    », 2017 рік, м. Львів (Національний університет «Львівська політехніка»), спеціальність 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти».

Навчальні дисципліни: «Іноземна мова за професійним спрямуванням», «Практикум усного і писемного мовлення», «Теоретичний курс іноземної мови».

Основні науково-методичні праці : «Німецька мова : навчальний посібник до практичних занять» (2015);  «Педагогічні умови формування готовності студентів вищого технічного навчального закладу до академічної мобільності» (2016); «Німецька мова : навчальний посібник» (2019); «Німецька мова: методичні рекомендації до практичних занять з «Іноземної мови за професійним спрямуванням» (2020), «Англійська мова: методичні рекомендації до практичних занять з «Іноземної мови за професійним спрямуванням» (2021).

Коло наукових інтересів: нові методи навчання іноземної мови у вищій школі, удосконалення фахової підготовки майбутніх педагогів, дидактичні засади розвитку іншомовної комунікації студентів у закладах вищої освіти

Наукова бібліометрія :

ORCID : https://orcid.org/0000-0002-8326-3740 

GOOGLE SCHOLAR : https://scholar.google.ru/citations?user=xwy8ivkAAAAJ&hl=uk

Електронна пошта : vtryndyuk@lpc.ukr.education

                                      tryndiuk_va@ukr.net

 

Вікторія ДАЦЮК – лаборант кафедри, викладач Луцького педагогічного фахового коледжу, спеціаліст першої категорії

Навчальні дисципліни: «Українська мова», «Українська мова за професійним спрямуванням», «СУМ з практикумом». 

Основні науково-методичні праці : «Сучасна українська мова (збірник вправ)» (2017); «Практикум з української мови (підготовка до ЗНО)» (2020); «Збірник тестових завдань з української мови» (2020).

Коло наукових інтересів : формування мовно-мовленнєвої компетентності  майбутнього педагога засобами інтерактивних технологій.

Електронна пошта : vdatsyuk@lpc.ukr.education


НАУКОВІ НАДБАННЯ КАФЕДРИ


Наукова діяльність кафедри представлена у численних працях : монографіях (одноосібних та колективних), фахових статтях, навчальних та навчально-методичних посібниках, методичних рекомендаціях та інших наукових публікаціях. 

Наукові публікації викладачів кафедри узгоджуються з кафедральною темою: «Рідномовна й іншомовна комунікація: лінгвістичні, літературознавчі та методичні студії».

Наукові монографії

Значні наукові здобутки кафедри представленні численними одноосібними монографіями:

  • Білоус П. Зародження української літератури: монографія. Житомир, 2001. 96 с.
  • Білоус П. В. Давньоукраїнська література і фольклор: проблема художнього коду. Монографія. Житомир, 2006. 110 с.
  • Білоус П. В. Актуальні питання української літературної медієвістики: монографія. Житомир: ЖДУ, 2009.  248 с.
  • Білоус П.В. Літературна медієвістика. Вибрані студії: У 3-х томах: Зародження української літератури. Монографія.  Житомир: Рута, 2011-2012
  • Білоус П.В. Тарас Шевченко і давня українська література: монографія. Житомир: ЖДУ, 2015.  176 с.
  • Білоус П.В. Українська середньовічна література: монографія. Житомир: вид. О.О. Євенок, 2015.  584 с.
  • Білоус П. В. Філософія літературної творчості: монографія. Житомир: Вид.-во О.О. Євенок, 2018. 192 с.
  • Білоус П. В. Савенко О. Демонізація української міфології. Житомир: Вид.-во О.О. Євенок, 2019. 208 с.
  • Білоус П. В. Давнє і недавнє. Статті про українську літературу. Житомир : Вид. О. О. Євенок. 2019. 384 с.
  • Білоус П. В. Походження української літератури: міфи, історія, джерела. Житомир: ФОП Худяков О. В., 2021. 276 с.
  •  Кравчук Н. В. На Підляшші – пісні наші (проблеми регіональної специфіки та національної ідентичності) : монографія. Луцьк: ПВД «Твердиня», 2012. 280 с.
  • Мартинюк М. І. Національна ідея в життєтворчості Володимира Самійленка : монографія. Луцьк: ПВД «Твердиня», 2009. 192 с.
  • Мартинюк М. І. Або… або… : Рецензії на зламі тисячоліть. Луцьк: ПВД «Твердиня», 2014. 100 с.
  • Остапюк О. О. Українські танечні пісні: регіональна специфіка та національна традиція : монографія.  Луцьк : ПП Іванюк, 2014. 270с.
  • Подолюк С. М. Жінки в українському весіллі: етноісторична обумовленість. Луцьк: ПП Іванюк, 2011. 314 с.
  • Скробака Ю. С. Креативне мислення молодших школярів у процесі навчання іноземних мов: монографія. Saarbrücken–Riga: LAP LAMBERT Academic Publishing, 2019. 188 с.

Наукові публікації

Вагомий науковий доробок кафедри за останні роки представлений багатьма публікаціями у фахових та періодичних наукових виданнях, що включені до міжнародних наукометричних баз (Scopus, Web of Science Core Collection та ін.):

  • Білоус П. В. Рецепція Біблії в давній українській літературі. Вісник Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна. Серія: «Філологія». Вип. 78. Харків, 2018. С. 189–194.
  • Білоус П. В. Особистість О. Ольжича у враженнях і спогадах сучасників. Волинь-Житомирщина. Житомир, 2018. С. 27–30.
  • Білоус П. В. Квест як домінанта паломницької прози. Філологічні діалоги. Зб. наук. праць. Ізмаїл : РВВ ІДГУ, 2021. Вип. 7.  С. 3–9.
  • Білоус П. В. «Великий льох» Т. Шевченка: середньовічна, барокова чи романтична містерія? Вчені записки Таврійського НУ ім. В. Вернадського. Серія «Філологія». Т. 32 (71), № 4. Київ : ВД «Гельветика», 2021. С. 199–203.
  • Білоус П. В. Художні форми вираження емоційного стану в українській середньовічній літературі. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки. 2021. Вип. 1. С. 3–12.
  • Бляшевська А. В., Лук’янчук М. В, Федорець М. А. Формування іншомовної компетенції засобами проектної технології на заняттях курсу «Іноземна мова за професійним спрямуванням» у педагогічному коледжі. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія»: науковий журнал. Вип. 9(77). Острог: Вид-во НаУОА, березень 2020. С.63–65.
  • Бляшевська А., Денисенко Н., Гайдар Т., Найт Н. Поліфонія трактування проблеми цінностей у наукових студіях. Нова педагогічна думка. 2018. № 2 (94). С. 71–75.
  • Найт Н., Бляшевська А. Параметри частиномовного переходу дієслова в іменник в англійській мові. Наукові записки Національного університету «Острозька академія»: серія «Філологія». Острог: Вид-во НаУОА, 2019. Вип. 5(73), березень, 2019 р. С. 57 – 60.
  • Бляшевська А.,  Федорець М., Дмитренко Н. Проєктна діяльність у системі формування рідномовної та іншомовної компетентностей майбутніх фахівців освіти. Інноватика у вихованні: зб.наук. пр. Вип. 13. Рівне : РДГУ, 2021 С. 116–127.
  • Бойчук В., Єфремова Н. Теоретичні засади дослідження комунікативної особистості песиміста. Актуальні питання іноземної філології : наук. журн. Луцьк, 2019. № 10. С. 19–25.
  • Бойчук В., Єфремова Н., Шелудченко С. Конфігурація лексико-семантичного поля Fine Arts (на матеріалі статей мистецького журналу «Fine Art Magazine»). Науковий вісник СНУ імені Лесі Українки. Серія : Філологічні науки. Мовознавство. 2019. № 10. C. 16–21.
  • Boichuk V. The Communicative Situation of Realization of the Speaker’s Pessimism (A Study of the 20th Century English Prose). Наукові записки національного університету “Острозька академія”. Серія: “Філологічна”. Острог: Видавництво Нац. yн-ту “Острозька академія”, 2020. 10 (78). С. 17–20.
  • Бойчук В., Єфремова Н. Особливості ідентифікації песимізму персонажа в тексті художнього твору (на матеріалі англійської мови). Актуальні питання іноземної філології : наук. журн. Луцьк, 2020.  № 12. С. 18–23.
  • Boichuk V., Yefremova N., Skrobaka Yu. Non-cooperative strategy for negative self-expression of a pessimistic communicant. Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич : Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип 39. Том I. С. 142–148.
  • Горбач Н. В., Здіховська Т. В. Розвиток образномовленнєвих умінь молодших школярів на уроках рідної мови. Науковий вісник СНУ ім. Лесі Українки. 2019. №2: Педагогічні науки. С. 12−16.
  • Горбач Н. В. Особистісно орієнтоване навчання на уроках рідної мови у початковій школі. Науковий вісник СНУ: Педагогічні науки. № 11 (395). Луцьк, 2019. С. 31– 36.
  • Горбач Н. В., Антонюк К. В. Жанрова специфіка фолк-джаз роману-феєрії «Рай-Мир» Сергія Цюриця. Наукові записки ХНПУ імені Г.С.Сковороди. Літературознавство. Випуск 4 (94). Київ, 2019. С. 49–63.
  • Горбач Н. В. Техніка сторітелінгу в педагогічній практиці. Академічні студії. Серія «Педагогіка». 2021. Вип. 3.
  • Горбач Н. В. Орфоепічна грамотність як важлива складова формування педагогічної майстерності.  Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». 2021. Вип. 1. С.13–18. 
  • Мартинюк М. І., Кралюк П. М., Баландін Ф. В. Шлях Анни Ярославни на захід, «сім’я-держава» Ярослава Мудрого і європейський контекст. Академічні студії. Серія «Гуманітарні науки». 2021. Вип. 2. С. 40–67.
  • Martyniuk Mykola, Tkachenko Viktoria, Krupka Viktor, Vinnichuk Alla, Iaruchyk Viktor. Contemporary Literary Journalism: Factors Of The Reader. Ad Alta: Journal Of Interdisciplinary Research. 2021. Vol. 11. Issue 2. Special Issue XX. P. 165–175.
  • Martyniuk Mykoła. Współczesna polska poezja na przełomie epok i kultur (Niezbędne notatki na marginesie bilingwizmu)/Мартинюк Микола. Сучасна польська поезія на стикові епох і культур (Незайві нотатки на полях білінґви). Przez miedzę/Через межу. Inowrocłąw: NIGHTinGEL, 2021. S. 3–25 [172 s.].
  • Подолюк С.М., Нарихнюк Н.Ю. Практикум з лінгвістичної грамотності як компонент мовної підготовки майбутнього вчителя. Педагогічний часопис Волині : науковий журнал. Луцьк : СНУ імені Лесі Українки, 2019. №2 (13). С. 93-97.
  • С. Подолюк, О. Стрельбіцька, Н. Дзямулич. Лінгвокультурологічний аспект навчання української мови студентів педагогічних спеціальностей. Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Дрогобич: Видавничий дім «Гельветика», 2021. Вип. 35. Том 8. С.240 – 245.
  • Подолюк С.М., Стрельбіцька О.О. Потенціал фольклору у системі українознавства: вивчення у вищій школі. Академічні студії. Серія «Педагогіка». Луцьк, 2021. № 2. С.60 – 65. 
  • Подолюк С., Стрельбіцька О. Нетворкінг і мастермайнд для педагогів : у контексті вивчення української мови (за професійним спрямуванням). Академічні студії. Серія : «Гуманітарні науки». Видавничий дім «Гельветика», 2021, Вип.2. С.68 – 73.  
  • Стрельбіцька О. О. Регіональні особливості західнополіських та волинських дріботушок у порівняльному аспекті.  Закарпатські філологічні студії. Ужгород, 2018.  Вип.5, Том.2.  С.167 – 171.
  • Стрельбіцька О. О. Українська народна казка в початковій школі: до проблеми вивчення.  Інноваційна педагогіка : науковий журнал. Одеса, 2019. Вип.11., Том 2.  С.170 – 174.
  • Стрельбіцька О., Подолюк С. Медіалінгвістичні тенденції на сучасному етапі розвитку мовної освіти в Україні. Академічні студії. Серія : «Гуманітарні науки». Видавничий дім «Гельветика», 2021, Вип.1  С. 41 – 47.
  • Skrobaka Yu Modeling the application of educational technologies in the conditions of postgraduate education in Ukraine. Journal of Management Information and Decision Sciences, Volume 24, Special Issue 1, 2021 (Scopus)
  • Чапюк Ю. С. Інноваційні технології вивчення іноземної мови у початковій школі. Сучасні тенденції розвитку професійної освіти. Кременчук : Кременчуцький національний університет імені М. Остроградського, 2017.  №3. С. 79 – 83.
  • Kyseliuk, N., Hubina, A., Martyniuk, A., & Tryndiuk, V. (2020). Non-verbal means of communication in the representation of the emotional state of joy in modern English fictional discourse. Cognitive Studies | Études cognitives, 2020(20). DOI: 10.11649/cs.2284 (Scopus)
  • Триндюк В. А., Мартинюк А. П., Губіна А. М. Особливості організації занять з іноземної мови в умовах змішаного навчання. Інноватика у вихованні: зб. наук. пр. Вип. 13. Рівне, РДГУ. 2021. С.158-164.
  • Pavlo A. Sodomora, Lyubov V. Gutor, Valentyna A. Tryndiuk, Svitlana I. Lobanova (2021). Student Storytelling for Communication Skill Development Online (in the Time of Covid-19 Quarantine). The New Educational Review, Vol. 63, No. 1/2021 С.149-161. (Scopus)

Martyniuk, A., & Tryndiuk, V. Didactic Foundations of Structuring the philological Knowledge Content in Foreign Language for Specific Purposes. Академічні студії. Серія «Педагогіка». Луцьк, 2021. № 2. С.49-51. В умовах відродження гуманітарної освіти в Україні, відтворення та зміцнення інтелектуального потенціалу нації чільне місце належить вивченню словесних дисциплін, що сприяє формуванню високодуховної, національно свідомої особистості, яка володіє лінгвістичними знаннями та необхідним рівнем умінь і навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності.

Науково-методична проблема, над якою працює кафедра, – «Формування компетентності вільного володіння державною мовою студентів педагогічних коледжів».

 

Діяльність викладачів кафедри репрезентовано в таких підручниках, навчальних посібниках і  методичних рекомендаціях:

  • Білоус П. В. Інтерпретація літературного твору: підручник. Житомир : Вид. Євенок О.О., 2017. 292 с.
  • Білоус П. В. Слово і канон. Студії з літературної медієвістики: Середньовічні повчання. Біографія як міф. Святло і тіні «Слова про Ігорів похід». Житомир : Вид.-во О. О. Євенок, 2017. 392 с.
  • Білоус П. В. Давня українська література. Пасеїстичні есеї. Вибране. Житомир : Вид. Євенок О.О., 2017. 256 с.
  • Білоус П. В. Давнє і недавнє. Статті про українську літературу. Житомир : Вид. О. О. Євенок. 2019. 384 с.
  • Мартинюк М. І. Українська література в освітніх закладах І–ІІ рівнів акредитації: теоретичний мінімум. Луцьк: ПВД «Твердиня», 2019. 200 с.
  • Франкознавчі студії : збірник студентських наукових праць (до 160-річчя з дня народження Івана Франка) / уклад. С. Вірста, Г. Єрко, С. Подолюк, О. Стрельбіцька. Луцьк : Луцький педагогічний коледж, 2017. 56 с.
  • Остапюк О. О., Подолюк С. М. Практикум з сучасної української мови [навчально-практичний посібник у 3-х частинах] / О. Остапюк, С. Подолюк. Ч. ІІІ. Луцьк, 2016. 120 с.
  • Остапюк О. О., Подолюк С. М. Практикум з сучасної української мови [навчально-методичний посібник у 3-х частинах] / О. Остапюк, С. Подолюк. Ч. І. Луцьк, 2017. 100 с.
  • Остапюк О. О., Подолюк С. М. Практикум з сучасної української мови [навчально-методичний посібник у 3-х частинах] / О. Остапюк, С. Подолюк. Ч. ІІ. Луцьк, 2017. 120 с.
  • Мовленнєва компетентність у професійній діяльності сучасного куратора : матеріали тематичного засідання кураторів груп ЛПК / уклад. О. М. Гончарук, С. М. Подолюк. Луцьк : Луцький педагогічний коледж, 2017. 24 с.

Збірник тестових завдань з української мови / Шуст Л. М. та ін.; за ред. Л. М. Шуст. Луцьк, 2020. 74 c.


НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНА РОБОТА


Одним із пріоритетних завдань діяльності кафедри є розвиток духовно багатої, національно свідомої і творчо-активної особистості майбутніх педагогів. З цією метою викладачами кафедри традиційно проводяться численні заходи, приурочені до важливих для українського народу свят : «День української писемності та мови», «День Гідності та Свободи в Україні», «Андріївські вечорниці», «День рідної мови», «Всесвітній день вишиванки». Гідно пошановуються також пам’ятні дати, пов’язані з іменами геніїв України : Тараса Шевченка, Лесі Українки, Івана Франка, Ліни Костенко та ін.

Вже доброю традицією у КЗВО «Луцький педагогічний коледж» стали зініційовані кафедрою філології зустрічі з письменниками-сучасниками (Іваном Андрусяком, Анною Багряною, В’ячеславом Васильченком, Надією Гуменюк, Віталієм і Дмитром Капрановими, Яриною Каторож, Олександром Клименком, Андрієм Кокотюхою, Дарою Корній, Петром Коробчуком, Оксаною Кротюк, Василем Кузаном, Андрієм Курковим, Жанною Куявою, Володимиром Лисом, Наталкою Ліщинською, Ольгою Ляснюк, Євгеном Положієм,  Андрієм Процайлом, Тетяною П’янковою, Василем Слапчуком, Ксенією Циганчук, Сергієм Цюрицем,  Олегом Чаклуном, Галиною Яструбецькою та ін.), екскурсії музеями та театрами Волині.

З метою розвитку творчої, критично мислячої  особистості здобувачів вищої освіти викладачами кафедри проводяться такі факультативи та спецкурси: «Оберіг» (керівник – С. Подолюк), «Актуальні проблеми методики викладання української літератури в школі» (керівник – П. Білоус).

 

Показником ефективності навчально-методичної роботи викладачів кафедри філології є неодноразові перемоги студентів на різних етапах усеукраїнських і міжнародних мовно-літературних та мистецьких конкурсів, зокрема :

Міжнародний конкурс знавців української мови імені Петра Яцика; 

Міжнародний мовно-літературний конкурс учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка; 

Всеукраїнський фестиваль буктрейлерів і промороликів «Book fashion»;

Всеукраїнська олімпіада з української мови;  

Літературний конкурс «Молода КороНація»;

Регіональний літературно-мистецький проєкт «Школа Коцюбинського» та ін.

 


ГРОМАДСЬКА  АКТИВНІСТЬ


Викладачі кафедри є активними учасниками і творцями не лише освітнього, а й культурного та соціального простору міста, області та країни, про що свідчить активна участь у діяльності різноманітних громадських організацій та професійних об’єднань :

  • Білоус П. – член постійної спеціалізованої вченої ради Д 26.178.01 в Інституті літератури ім. Т. Г. Шевченка НАН України.
  • Бляшевська А. – членкиня ОМЕП
  • Мартинюк М. – заступник голови Волинської обласної організації Національної спілки письменників України; голова первинного осередку Національної спілки журналістів України; член Міжнародного громадського об’єднання «Волинське братство»; заступник голови оргкомітету Міжнародного літературно-мистецького фестивалю «Лісова пісня»; організатор презентаційних творчих турів сучасних українських і зарубіжних письменників по Волині; член експертної групи із надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам з української літератури (наказ МОН № 95 від 22.01.2021).
  • Подолюк С. – голова обласного методичного об’єднання викладачів філологічних дисциплін закладів вищої освіти І-ІІ р.а. Волинської області.
  • Скробака Ю. – членкиня  Національної асоціації викладачів англійської мови України.
  • Стрельбіцька О. – членкиня ГО «Центр українсько-європейського наукового співробітництва»; членкиня експертної групи із надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам з української мови (наказ МОН № 95 від 22.01.2021); кураторка Всеукраїнського проєкту «Відзнака імені Героя Небесної Сотні Сергія Байдовського»; членкиня ГО «Родина Небесної сотні».
  • Триндюк В. – членкиня експертної групи із надання грифів навчальній літературі та навчальним програмам з іноземних мов (наказ МОН № 95 від 22.01.2021).

 


ТВОРЧА ДІЯЛЬНІСТЬ


Особливою гордістю кафедри філології є творчі досягнення викладачів – письменників України :

Петро Білоус – відомий український літературознавець, письменник, краєзнавець, фольклорист, перекладач;  автор понад 15 поетичних та понад 10 прозових збірок, засновник і редактор літературного часопису «Філео+Логос», упорядник альманахів та збірок молодих літераторів. У науковому доробку вченого – понад 350 публікацій.

Микола Мартинюк – український письменник, літературний критик, перекладач, журналіст, видавець, автор більше 10 поетичних та прозових збірок та численних перекладів. Лауреат Міжнародної літературної премії імені М. В. Гоголя («Тріумф») (2007), Міжнародної літературної премії  імені Г. С. Сковороди «Сад божественних пісень» (2016), Премії імені Якова Гальчевського (2017), Премії імені Галшки Гулевичівни (2020); Літературно-мистецької премії ім. Агатангела Кримського (2021).

 


ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ КАФЕДРИ


Про розбудову кафедри філології як осередку навчання й виховання молоді, майбутніх педагогів з активною державницькою позицією свідчить :

  • організація, проведення та активна участь викладачів у загальнодержавних, обласних, міських та локальних акціях на пошанування національних героїв, дат, подій славного історичного минулого, ювілеїв, геніїв та особистостей громадсько-культурних діячів, письменників та інших митців краю, України та світового масштабу;
  • організація та проведення творчих зустрічей з письменниками, популяризація їхньої творчості, презентацій книг та інших культурно-мистецьких проєктів;
  • багатопрофільна співпраця з громадськими організаціями, творчими спілками, інституціями та закладами культурно-мистецької сфери, зокрема, і в царині пропаганди усного та друкованого слова, національно-патріотичного виховання молоді, профорієнтаційній та інших дотичних видах діяльності

План роботи на 2022-2023 н.р.
Звіт про наукову та навчально-методичну роботу

Контакти

Адреса: пр. Волі, 36, м. Луцьк
Волинська область, 43010

Ректор: (0332) 77-06-59
E-mail: lpk@ua.fm
lpc@lpc.ukr.education

Категорії

  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти

Графік роботи

Понеділок – п’ятниця: 8.00 – 17.00.

КЗВО «Луцький педагогічний коледж»
Волинської обласної ради
Всі права захищені © 2017.

Facebook
YouTube
Instagram
  • Головна
  • Новини
  • Абітурієнту
    • Приймальна комісія
    • Правила прийому
    • Необхідні документи
  • Студенту
  • Медіа
  • Контакти
КЗВО "Луцький педагогічний коледж" Волинської обласної ради