Наукове керівництво – місія, мистецтво чи лише одна із функцій викладацької роботи? Які є моделі наукового керівництва, як покращити його ефективність і, за визначенням Л. І. Мацько, «… самому не зламатися і не дати іншим спіткнутися, а, навпаки, осяятися внутрішнім зором душі, побачити перспективу і допомогти, зробити якесь благородне діяння. Багатогранну і багатовимірну діяльність наставника характеризує «власний, неповторний стиль, свої стратегія і тактика, за ознаками яких фахівця ідентифікують, навіть не називаючи його прізвища». Багатогранності та винятковій значущості наукового наставництва в освітньому просторі закладу вищої освіти було присвячено семінар-практикум для керівників студентських наукових кваліфікаційних робіт «Ефективне наукове керівництво: вимоги та практичні поради», який відбувся 30 вересня 2020 року на факультеті початкової освіти та фізичної культури. Слід відзначити, що згаданий семінар є першим із циклу семінарів-практикумів для викладачів, які здійснюють наукове керівництво студентськими науковими дослідженнями. Програма заходу включала розгляд таких аспектів піднятої проблеми:
Результати обговорення презентаційних матеріалів спікерів було враховано при здійсненні SWOT-аналізу моделі ефективного наукового керівництва, що відображає основні вимоги щодо академічної доброчесності та якості наукових досліджень.
Науково-педагогічні працівники факультету початкової освіти та фізичної культури, які взяли участь у роботі семінару-практикуму, відзначили важливість подібних заходів як майданчика для обміну досвідом, ефективними практиками та можливістю партнерської взаємодії з колегами. За спільної ініціативи було створено методично-ресурсну онлайн-платформу, що сприятиме дієвості наукових комунікацій наукових наставників та студентства.